MAGAZINE

סודות העיצוב של המקומות הכי פרועים

תאריך: 25/04/16, מאת: GLOW

מלונות בוטיק, מסעדות יוקרה, אתרי נופש פנטסטיים -אלה מסמנים את הקצוות בחדשנות עיצובית ומובילים טרנדים שבהמשך מחלחלים עד לזירה הביתית והופכים למקורות השראה למעצבים ולחברות, המתרגמים אותם לרעיונות מעשיים

קרה לכם פעם שהגעתם למסעדה יוקרתית או למלון בוטיק ביעד נחשק, ונשארתם פעורי פה ועיניים מול העיצוב המרשים? מלונות בוטיק, מסעדות יוקרה ואתרי נופש פנטסטיים, משמשים לא אחת כמעבדת ניסוי עבור יזמים, אדריכלים ומעצבים. אלה מסמנים את הקצוות בחדשנות עיצובית וקובעים טרנדים, שבהמשך מחלחלים עד לזירה הביתית. אמנם קשה לחיות בתוך פנטזיה אמנותית, עם קירות שחורים ומשוננים, גוף תאורה עצום ממדים, התלוי כענן ומשתלט על כל רוחב התקרה או מיטה מרחפת באוויר. אך כל הרעיונות המטורפים והעיצובים הקיצוניים הללו משמשים כמקורות השראה למעצבים ולחברות, אשר יודעים לתרגם אותם לרעיונות מעשיים.

המגמה החלה בשנות ה-90, אז מינו את עצמם מלונות בוטיק, מועדונים ומסעדות יוקרה למובילי החדשנות בתחום העיצוב והלייף-סטייל. על מנת לבלוט בשטח ולהגיש ללקוחותיהם חוויה כוללת באווירה וסביבה ייחודית, הם מצטיידים במעצבי-על, שאינם נרתעים מניסיונות חדשים בתכנון החלל ואביזריו.
כמה שיותר מטורף, קיצוני וחדשני - כך גדלים סיכוייהם להופיע בהמשך במגזינים לעיצוב וללייף-סטייל ולא רק בעלוני תיירות.

מובילי הטרנד היו המעצב פיליפ סטארק ויזם המלונאות איאן שרגר, שהשיקו שלושה מלונות בניו יורק בשנות ה-90 וה-2000 - מלונות רויאלטון (שכבר עבר בעשור האחרון עיצוב מחדש), פאראמונט והדסון סימנו את הכיוון, ובשנים האחרונות התופעה התפשטה והפכה לרשתות מותג ורשתות שיווק כמו "דיזיין הוטלס" העולמית.
בהדסון, לדוגמא, חזית הבנין הפונה לרחוב אטומה לחלוטין, צבועה בצהוב עז, ורק גרם מדרגות נעות מוביל את האורחים לחלל הפנימי וחושף לובי-סלון מרוהט במיטב הרעיונות של פיליפ סטארק.
בפאראמונט שולבה לראשונה ספריית-ענק מרצפה עד תקרה על קיר שלם.
משם הפכה הספרייה הגדולה לפריט חובה בבתי מלון ובבתי מגורים כאחד.

מצד הצרכנים, הסיבה העיקרית להצלחתם האדירה של מקומות אלה טמונה ברצונם של אנשים לצאת מהאנונימיות הסדרתית, ובחיפוש אחר ריגושים וחידושים. חסל סדר רשתות אחידות ומפרט ידוע מראש, החדש הוא המסעיר והמבוקש. תורם לכך גם השיתוף הוויראלי ברשתות החברתיות.

סיבה נוספת להצלחה היא נדל"נית:
היציאה מהקופסה ומההגדרות הנוקשות של אחידות במלונאות, כתנאי לדירוג ומחיר גבוה, פתחה בפני היזמים עולם חדש של אפשרויות לשינוי ייעוד של מבנים קיימים והכנסת שימושים חדשים.
מסעדות ובתי מלון רואים את תפקידם כאתרי התרחשות והתרגשות, הרבה מעבר להגדרה השמרנית שלהם בעבר, כמקומות לאוכל או לינה.

בין השמות העולים בזירה זו בולטים גם האדריכלים-מעצבים הישראלים אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ, שאחראים בין היתר לעיצוב מסעדות יוקרה בארץ - מסושי סמבה ועד טופולופומפו התל אביביות וכן בתי מלון ומסעדות בחו"ל.
האחרון שבהם הוא המלון החדש מרשת W באמסטרדם, על מסעדת השף ומרכז הקניות הצמוד אליו - שהפך לאתר עלייה לרגל לחובבי עיצוב.

הטרנד נכנס הביתה

אמנם לא כל "הצעת הגשה" של מסעדה בעיצוב מטורף מתאימה לחלל הפרטי, אך כמקור השראה ניתן לשים לב לגופי התאורה, לשימוש בחומרים תעשייתיים לצד חומרים טבעיים, בבדים ובטקסטורות, באזורים חשוכים ומוארים בחלל - הזוכים לדגשים ולהגדרת השטח שלהם באמצעות מיקום התאורה ביחס לריהוט. הטרנדים החזקים ביותר הם אלה שמחלחלים לזירת העיצוב הביתית, וזוכים לתרגום מעשי ושימושי, גם בקולקציות של מותגי הריהוט וגופי התאורה המעוצבים. כך למשל, בשנים האחרונות נכנסו לשימוש שילובים נועזים של גופי תאורה בשלל גדלים שונים, בצבעוניות עזה ובצורות לא אחידות, הנתלים כמקבץ והופכים לתכשיט בחלל.

רהיטים וגופי תאורה oversized (גדולים מהרגיל), הנראים כאילו יצאו מסיפור אגדה, הופכים למעין פסל שימושי בבית. קירות בטון גבוהים ומרשימים נכנסו מהחוץ לפנים הבית, והפכו לאלמנט דקורטיבי מרשים. שימוש ניכר בעץ גושני ובשטיחים בדוגמאות אתניות, יוצר אווירה חמימה ומראה של בית עם מורשת משפחתית, אופי ו"סיפור", שהעיצוב הוא רק השכבה העליונה שלו.

לתיאום פגישה עם יועץ תאורה מקצועי ,אנא השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך בהקדם:
הפרטים נשלחו בהצלחה!
*השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה